The Crew Motorfest este cumva ruda cu Forza Horizon???
Titlurile The Crew anterioare nu au fost tocmai strălucite, abordările acestora nefiind compatibile cu ceea ce căutam, personal, de la un joc cu mașini. Încă de la primul contact cu The Crew Motorfest am realizat că producătorii de la Ubisoft Ivory Tower și-au propus să remedieze această percepție, chiar dacă acest lucru înseamnă renunțarea la originalitate. Prin urmare, The Crew Motorfest ajunge să își tragă inspirația dintr-o altă serie apreciată de fani – Forza Horizon –, împrumutând numeroase concepte din titlurile celor de la Playground Games.
Spre exemplu, tematica este aceeași: avem parte de un festival dedicat pasionaților de mașini, organizat într-o locație exotică. De această dată este vorba despre insula Oahu din Hawaii, cu elemente introductive parcă preluate direct din Forza Horizon: selectarea personajului jucabil, întâlnirea cu managerul de festival, prima alegere de mașină etc.
Playlist-urile, în prim plan
Totuși, The Crew Motorfest abordează „campania” într-o manieră diferită față de ceea ce am întâlnit în iterațiile seriei Forza Horizon, aceasta fiind compusă din așa-numitele Playlists. Tocmai pentru a experimenta ce au acestea de oferit, înainte de lansarea oficială din septembrie, Ubisoft ne-a invitat la un eveniment de preview pentru The Crew Motorfest, în care am avut ocazia de a încerca aproximativ patru ore din jocul celor de la Ivory Tower.
Aceste Playlist-uri pot fi caracterizate drept un soi de „mini-campanii”, fiecare cu o anumită tematică și formate din mai multe event-uri. Pe parcursul sesiunii de testare, am avut acces la un număr limitat de astfel de playlists, cum ar fi un tur introductiv al insulei, întrecerile caracteristice culturii auto japoneze sau istoria unei anumite mărci sau unui model specific (Porsche 911, în acest caz).
Astfel, pe lângă cursele propriu-zise (în unele nici măcar nu este nevoie să câștigi sau să obții un loc pe podium pentru a progresa), aceste Playlist-uri ascund propriile fire narative, dialoguri între personaje (ce mi-au adus aminte de schimburile de replici similare din Midnight Club 2) sau informații despre istoria din spatele mașinilor pe care ai ocazia să le conduci. Mi s-a părut o metodă mai interesantă și interactivă de a afla astfel de lucruri noi decât, despre exemplu, cafeneaua “sterilă” din Gran Turismo 7.
De asemenea, event-urile din cadrul acestor Playlists îți oferă „cu împrumut” mașinile necesare pentru a concura, deci nu trebuie să-ți faci griji pentru achiziționarea acestora în prealabil. Ce am mai remarcat este că se pune un accent mult mai mic pe pilotarea de avioane sau bărci cu motor, un lucru excelent din punctul de vedere al subsemnatului, chiar dacă există în continuare câteva probe care implică și astfel de vehicule.
Unde se mai poate lucra
Spre deosebire însă de playlist-uri, așa-zisul „Main Stage” al festivalului Motorfest nu pot zice că m-a impresionat. Aceasta se dorește a fi modul de joc prin intermediul căruia urmează să fie introdus conținutul suplimentar sezonier; ce am putut testa în această secțiune se limita însă doar la versiuni mai speciale ale curselor parcurse deja în Playlists. Ca exemplu, o serie de curse în care, în locul bolizilor originali, am concurat la bordul unor elegante modele Bugatti de epocă.
De departe însă, cel mai enervant element mi s-a părut inteligența artificială a concurenților controlați de calculator. Plecând de la nivelul de dificultate de bază, câștigam cursele destul de ușor și am fost invitat, succesiv, să avansez la dificultăți superioare, pentru bonusuri suplimentare. În meniul jocului erau afișate cinci astfel de trepte de dificultate, însă, pe la a patra, comportamentul adversarilor devenise foarte frustrant din cauza conceptului de „rubber banding”. Cu alte cuvinte, indiferent de cât de bine conduceam, nu puteam pierde în urmă ceilalți concurenți, iar, dacă eram eu cel care îi urmăream, nu îi puteam depăși decât până la o anumită poziție, fruntașii fiind imposibil de ajuns. Acest aspect legat de AI pare însă ceva ce Ubisoft poate rezolva pana la apariția jocului și sper din tot sufletul să o facă.
Fratele mai mic al lui Forza Horizon
În rest, grafica și sunetul din această versiune preliminară de The Crew Motorfest s-au dovedit a fi plăcute, chiar dacă nu și revoluționare. Trebuie menționat că varianta testată nu includea muzică licențiată, în stil Forza Horizon sau Need for Speed, aceasta fiind dezactivată tocmai pentru a evita problemele de copyright pentru cei care realizau captură video. Evident, versiunea finală a jocului nu va avea această limitare.
Controlul prin intermediul controller-ului a fost decent, din nou în stil Forza Horizon, personal simțind că pot manevra mai bine mașinile folosind camera de la bord (disponibilă pentru toate modelele conduse). Nu mă pronunț însă asupra calității si preciziei controlului din versiunea finală, această varianta la care am avut acces fiind testată prin intermediul unei soluții de streaming (care poate induce latență suplimentară).
Drept o concluzie preliminară, chiar și cu „tema copiată” de la Forza Horizon, The Crew Motorfest se poate dovedi unul dintre cele mai relaxante și, de ce nu, chiar educative (grație informațiilor incluse pe parcursul Playlist-urilor) jocuri cu mașini ale anului.
The Crew Motorfest este așteptat pe 14 septembrie 2023, în versiuni pentru PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One și PC (prin Ubisoft Connect și Epic Games Store). Cei care optează pentru edițiile Gold sau Ultimate vor avea acces la joc cu trei zile mai devreme.