Renualt Austral va fi masina care poate fi apreciata de Hipsteri.

Renault a făcut pași mari în ultimii ani, iar gama producătorului devine tot mai ofertantă, mai ales în segmentul SUV-urilor compacte, categorie mult disputată de mai toți producătorii auto. Toți încearcă să aducă un pachet competent și nu sunt puține variantele cu adevărat atractive, precum Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, Kia Sportage sau Toyota RAV 4.

Răspunsul francezilor de la Renault este SUV-ul compact Austral, mașina care înlocuiește în gamă vechiul Kadjar. Este mai mare, mai puternic, mai tehnologizat și are un design mult mai modern. Mașina pe care am testat-o a fost un Renault Austral în echipare Techno Esprit Alpine, versiunea de top în cazul motorizării de 1,3 litri mild-hybrid, dar despre aceasta vom vorbi imediat.

Austral înglobează elemente de design introduse de noul Megane E-Tech Electric, având un aspect mult mai modern, comparativ cu predecesorul său. Farurile full LED adaptive cu semnătura luminoasă în forma literei C, grila mare și cutele panourilor de caroserie o fac instant o mașină atractivă. Profilul este, de asemenea, destul de zvelt, dar păstrează o oarecare masivitate, fapt care nu va face ca jantele de 20 de inch, care vin ca parte a pachetului Esprit Alpine, să arate prea mari pentru această caroserie.

Pachetul estetic Esprit Alpine aduce și o sumedenie de elemente negre lucioase, care înlocuiesc elementele cromate, iar combinația dintre ornamentele negre și nuanța de caroserie Gri Șist conferă mașinii un aspect foarte plăcut.

Interiorul lui Austral va încânta pasionații de tehnologie

Voi aminti, mai întâi, de tehnologiile de la bordul lui Austral, astfel că voi începe cu partea de asistență. Mașina beneficiază de o întreagă suită de sisteme de asistență, cum ar fi frânarea automată, asistent pentru menținerea benzii de circulație, pilot automat adaptiv, asistent pentru unghiul mort, nu prea sunt lucruri pe care i le poți reproșa la acest capitol.

Nu prea am avut ce să îi reproșez nici când vine vorba despre sistemul de infotainment. Sistemul Open-R al celor de la Renault este construit pe baza lui Android Automotive, ceea ce înseamnă că este foarte asemănător cu interfața unui telefon mobil cu Android. Există 5 categorii principale. Avem pagina destinată navigației, care utilizează în mod predefinit Google Maps, fiind un sistem bazat pe Android, și funcționează foarte bine.

Apoi avem paginile de conectivitate media, cea pentru telefon, pagina de aplicații, deoarece putem descărca aplicații din Google Play Store, dar și pagina destinată setărilor mașinii. Aici putem alege modurile de condus, putem vedea cifrele de consum, putem seta diferitele sisteme de asistență și cam orice setare referitoare la mașină. Îmi place și că au păstrat comenzile pentru climatizare pe un rând de butoane fizice, ușor de folosit.

Pe lângă acest ecran central de 12 inch, există și tabloul de bord digital de 12,3 inch, destul de configurabil, frumos integrat cu restul acestui ecosistem media al mașinii. Ce m-a deranjat la cabina noului Austral a fost dispunerea manetelor de pe partea dreaptă. Într-o încercare de a maximiza spațiul de pe consola centrală, Renault a mutat selectorul transmisiei pe coloana de direcție, alături de maneta pentru ștergătoare și satelitul cu comenzile audio și media. Nu odată m-am trezit că vreau să pun mașina în Drive, dar am sfârșit prin a porni și ștergătoarele. Acea zonă este mult prea aglomerată.

Spațiul interior va satisface nevoile unei familii

Pe lângă tehnologiile bune de care dispune, Austral oferă și o cabină plăcută nu doar ochiului, ci și din punctul de vedere al calității percepute. În echiparea Esprit Alpine, mașina a venit cu scaune tapițate cu textil, Alcantara și inserții din piele. Mi-a plăcut combinația de materiale ce permit un confort termic mai bun decât în cazul unui scaun tapițat integral cu piele. De asemenea, materialele mai aderente te vor ține mai bine pe viraje, iar forma scaunelor este ergonomică, ceea ce nu va cauza probleme dacă vreți să conduceți pe distanțe lungi.

În rest, cabina noului Austral se încadrează în standardele clasei, cu materiale moi în partea superioară, dar ceva mai tari pe măsură ce cobori spre bază. Nu e deranjant, chiar și plasticele mai tari oferă un sentiment de robustețe și nu există „greierași”.

Renault a făcut uz bun de spațiu, drept urmare ai destul loc, indiferent de statură. Atât în față, cât și în spate, pasagerii vor sta bine grație spațiului mare pentru picioare și pentru cap. Renault a maximizat și spațiile de depozitare: fețele de uși sunt destul de încăpătoare, mai ales în partea din față, iar consola centrală are spații mari de depozitare. Aici întâlnim și așa-numitul „Palm Rest”, care face ce-i spune numele. Este un loc în care să îți odihnești mâna, care poate glisa și are încorporat și un încărcător wireless pentru telefon. De asemenea, cotiera centrală este spațioasă, cu suficient loc pentru a-ți depozita portofelul sau alte asemenea.

Portbagajul măsoară 500 de litri, nu are buză de încărcare și, dacă doriți să obțineți mai mult spațiu de încărcare, puteți fie să glisați bancheta mai în față, fie să o rabatați cu totul.

Ce motorizări sunt disponibile pe Renault Austral?

Renault Austral este disponibil cu trei motorizări. Dintre acestea, două sunt reprezentate de motorizarea de 1,3 litri, mild-hybrid, cu puteri cuprinse între 140 și 160 CP. Cea de 140 CP poate fi cumpărată fie cu o transmisei manuală, fie cu una automată de tip CVT. Cea de 160, motorizarea ce a echipat mașina testată de noi, poate fi echipată doar cu transmisia automată. Modelul de top vine cu o motorizare full-hybrid, ce produce 200 CP. Trebuie să menționez că Austral nu poate fi cumpărat cu tracțiune integrală.

Mașina nu este foarte grea, având o masă de puțin peste 1.500 kg, iar motorul de 1,3 litri este destul de fâșneț. Da, nu va câștiga vreun premiu pentru sportivitate, dar este silențios și oferă performanță suficientă. Nici transmisia automată de tip CVT nu face deloc treabă rea, dar unii ar putea considera că nu este suficient de incisivă. Mi-a plăcut că transmiterea puterii este liniară, existând 7 rapoarte simulate de transmisia de tip CVT.

Cât despre consumuri, la finalul testului am avut o medie de 7,9 litri, în condițiile în care n-am făcut drumuri prea lungi cu mașina, plus că m-am plimbat destul de mult prin oraș. Se putea și mai bine, dar aici va depinde foarte mult de cum mergi cu mașina, ce distanțe parcurgi și care sunt condițiile de trafic. Pot spune că am avut o medie de aproximativ 11 litri/100 km în oraș dar, dacă mergi cumpătat, la drum întins consumul poate scădea simțitor. Dacă parcurgi distanțe lungi, poți obține consumuri de aproximativ 7 litri/100 km. Dacă vrei neapărat economie în oraș, cea mai bună alegere va fi varianta full-hybrid.

Cum se conduce Renault Austral?

Austral m-a surprins plăcut pe durata testului. Poziția la volan este bună, direcția este moale și destul de precisă. Dacă dorești, îi poți ajusta fermitatea prin intermediul modurilor de rulare. De asemenea, suspensia amortizează bine și filtrează cu brio denivelările din asfalt, cu toate că m-aș fi așteptat ca jantele de 20 de inch să pună câteva probleme.

Nici ruliul nu este foarte pronunțat și, per total, mașina se simte destul de ușoară și nu este intimidantă la condus. Este o mașină pe care o poți manevra ușor, o poți parca ușor, mai ales dacă dispune de camerele cu vedere la 360 de grade, care au o calitate bună. Este și suficient de înaltă pentru cei ce caută o poziție mai înaltă la volan, iar garda la sol îți permite să ieși ocazional pe un drum neasfaltat, dar nu trebuie să ai pretenții de off-roader de la Austral.

Există și lucruri care m-au deranjat, cum ar fi unghiul mort care este creat de montantul A, care este destul de gros, împreună cu amplasarea oglinzilor laterale. Sunt momente în care trebuie să te uiți pe lângă ele, altfel nu vei vedea un pieton care traversează sau o mașină care încearcă să se încadreze în intersecție.

Concluzii

Austral este unul dintre cele mai arătoase SUV-uri din acest segment și, în comparație cu Kadjar, pe care îl înlocuiește, a făcut progrese mari. Atât la capitolul design, tehnologie, dar și la calitatea percepută la interior. Chiar și așa, există, în continuare, câteva lucruri care necesită îmbunătățire la capitolul ergonomie.

Chiar și așa, Renault Austral este un pachet destul de promițător, modern, fiind o alternativă interesantă la Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan. În România, cel mai ieftin Austral are un preț de pornire de 28.000 de euro.

În cazul unei mașini precum cea pe care am testat-o, o echipare Techno Esprit Alpine, prețurile pornesc de la 34.000 de euro. Mașina din testul nostru, cu motorul de 1,3 litri și 160 CP, cu accesoriile suplimentare, are un preț de listă de circa 39.000 de euro cu TVA inclus. Dacă este mult sau puțin, lăsăm acest lucru la latitudinea dumneavoastră.